Al bijna twee weken voorbij. - Reisverslag uit Kediri, Indonesië van Floor Wijlick - WaarBenJij.nu Al bijna twee weken voorbij. - Reisverslag uit Kediri, Indonesië van Floor Wijlick - WaarBenJij.nu

Al bijna twee weken voorbij.

Door: Floor van Wijlick

Blijf op de hoogte en volg Floor

14 Juli 2013 | Indonesië, Kediri

Hoi allemaal! Bij deze dan eindelijk een update van mijn reis :).

De reis naar Surabaya was slopend, maar zeker de moeite waard. Op Jakarta had ik een wachttijd van bijna 20 uur, met lezen en kletsen met geintresseerde Indonesiers heb ik mijn tijd gelukkig kunnen vol maken. Op het vliegveld zelf was niet veel te beleven. Eenmaal in Surabaya aangekomen werd ik opgewacht door een van de begeleiders, die mij naar het High Point hotel bracht. Het eerste wat mij op het vliegveld opviel was de Kreteklucht, dat gaf mij een soort veilig gevoel. Het hotel waar we de komende twee nachten zouden slapen was erg mooi. De kamers waren groot en er was zelfs een zwembad. De eerste avond hebben Brenda en ik nog van het zwembad genoten en hebben we heerlijke nasi goreng gegeten aan de straat.
De volgende dag stond een programma gepland in de Petra Universiteit, in de buurt van het hotel. De dag stond in het teken van het ontmoeten van je teamgenoten en in de avond de openingsceremonie. Mijn team bestaat uit 26 studenten. De openingsceremonie was erg leuk en het gaf ook een redelijk beeld van de verschillende culturen.
De dag erna, zaterdag, vertrokken we naar een hostel in Kediri voor de teambuilding. De reis van Surabaya naar Kediri was erg hobbelig maar wel erg mooie natuur en leuke dorpjes. Brenda en ik zaten vooraan in de bus en hebben doodsangsten uitgesproken omdat de bus zo dicht op de andere voertuigen reedt. Het ging gelukkig telkens net goed. Eenmaal aangekomen in het hostel konden we de rest van de middag bijkomen van de reis.
Op zondag hebben we aan teambuilding gewerkt. Na de activiteiten in de omgeving was het tijd om onze spullen in te pakken en te vertrekken naar de dorpen.
's Avonds kwamen we aan in het dorp (Petungroto) en maakte ik kennis met mijn gastouders. Ik werd met openarmen ontvangen, samen met mijn Indonesische huisgenootje. Het huis ziet er erg mooi uit en heeft een badkamer en toilet. Het was wel even schrikken toen ik die avond voor het eerst naar de badkamer ging. Het was ondertussen al donker en er was geen licht in de badkamer. Het enige wat ik rook was koeienmest. De volgende morgen kon ik pas echt zien hoe het er uitzag. De koeien en kippen lopen rond de badkamer. Dat was even wennen.
Twee dagen later lag ik met koorts op bed. Mijn gastmoeder was zo bezorgd en zorgde erg goed voor mij, alsof ik haar eigen kind ben. Dat ontroerde mij. Na een paar pillen en veel rust was ik binnen drie dagen weer beter.

De projecten in het dorp zijn varierend. We geven les op een elimentary school en verbeteren de weg naar de highschool. Hierover later meer.

Kortom, ik heb het hier erg naar mijn zin. Iedereen is erg aardig en maken er iets moois van met alles wat ze hebben.

Ik hoop dat jullie ook genieten van jullie vakantie!
Veel liefs en een dikke kus,

Floor

  • 14 Juli 2013 - 11:13

    Wilbert Mul:

    Zet 'm op Floor, dappere meid...
    Dit is het eerste verslag dat ik lees. Wat een mooie reis en gevarieerd!. Ik hoop dat je geniet.
    Heb je al een zaklantaarn gekocht voor je volgende nachtelijke badkamerbezoeken.......... Zeker handig als je straks verder gaat reizen. Want misschien lopen de koeien en de kippen verderop in Indonesië wel 'in' de badkamer...............
    Veel plezier Floor!
    Wilbert

  • 14 Juli 2013 - 12:45

    Ansvwij:


    Lieve Floor,

    Geweldig je reisverslag.Bedankt we waren blij iets van je te horen.
    Zeer interessant wat je meemaakt.
    De helft heb je er al weer bijna opzitten.
    Lieverd tot weer verder nieuws..Een dikke zoen van opa en oma

  • 14 Juli 2013 - 13:21

    Elvira Claproth:

    Lieve Floor,wat fantastisch zo'n uitgebreid reisverslag! Fijn dat je weer beter bent,we leven met je mee
    succes met al het werk,dat jullie daar doen! Heel veel liefs opoa en oma.

  • 14 Juli 2013 - 17:17

    Saeunn:

    hallo floor
    wat leuk voor je!

    xxxsaeunn

  • 14 Juli 2013 - 17:45

    Carine Sondermeihet:

    Lieve Floor, selamat paggi. Veel belevenissen, spannend !! Ik vind het dapper dat harde werken. Hoe is degroep met koreanen en chinezen? We denken aan jou. Geniet je van het lekkere eten? Liefs carine,oeter en jantine

  • 18 Juli 2013 - 17:40

    Miranda:

    Hi Floor, leuk reisverslag maar balen dat je ziek was en 3 hebt gemist :( ik wens je een supertijd en ben benieuwd naar het vervolg! X miranda

  • 19 Juli 2013 - 23:10

    Margreeth:

    Lieve Floor,
    Leuk om te lezen wat je hebt meegemaakt! Dat is al best veel in zo'n korte tijd. We zijn heel benieuwd naar de rest van je avonturen.
    Wat doe jij nou precies daar? (welk werk) Het lijkt me erg leuk om met al die verschillende mensen (culturen) samen te werken. We horen/lezen graag meer.....
    Liefs, Margreeth Siegmund Hidde en Tjerk

  • 23 Juli 2013 - 14:28

    Lida:

    Hoi Floor,

    Ben benieuwd naar het vervolg.
    Geniet ervan!
    Groet, Lida

  • 01 Augustus 2013 - 16:42

    Peter Van Wijlick:

    Hoi Floor,

    Hoe was het afscheid van het project? Ik begrijp dat er tranen zijn gevloeid!
    Nu heb je hopelijk genoeg tijd om af en toe een update van je belevenissen te schrijven op deze site. We kijken ernaar uit.
    Geniet van alle belevenissen!

    Liefs,
    Peter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Kediri

Indonesië!

Voor het eerst ga ik bijna twee maanden op reis naar Indonesië. De eerste maand werk ik mee aan een ontwikkelingsproject in het dorpje Petungroto op Oost-Java. Het dorpje ligt aan de voet van twee vulkanen, de Gunung Willis en de Gunung Ngliman en in de buurt van Kediri. Het project wordt georganiseerd door het Community Outreach Program (COP), wat is opgezet door de Petra Christian University in Surabaya. Samen met vier Nederlandse studenten en studenten uit China, Indonesië, Japan en Zuid-Korea, zal ik gedurende het project in het dorpje verblijven bij een gastgezin. Het hoofddoel van het project is om te ervaren hoe het is om samen te werken en te leven met mensen uit verschillende culturen en in samenwerking met de bewoners een aantal problemen aan te pakken in en rond het dorp. Het project kan bijvoorbeeld bestaan uit lesgeven op een basisschool, het bouwen of renoveren van openbare voorzieningen of het informeren over goede hygiëne etc.. Dit hangt erg af van de situatie in het dorp.

Na afloop van het ontwikkelingsproject, heb ik nog drie en een halve week de tijd om rond te reizen in Indonesië. Mijn plan is om het grootste gedeelte van mijn rondreis op Java te blijven en eventueel voor een paar dagen Bali, Lombok of de Gili eilanden te bezoeken.

Recente Reisverslagen:

20 Augustus 2013

Java met Marije en Elina

07 Augustus 2013

Afscheid van Petungroto

06 Augustus 2013

Yogjakarta, de Borobudur en de Prambanan

06 Augustus 2013

Deel twee van het project

14 Juli 2013

Al bijna twee weken voorbij.
Floor

Actief sinds 29 Juni 2013
Verslag gelezen: 454
Totaal aantal bezoekers 11562

Voorgaande reizen:

24 Januari 2016 - 25 Juni 2016

Studeren in Aalborg

09 Juli 2014 - 25 Augustus 2014

Sulawesi 2014

02 Juli 2013 - 24 Augustus 2013

Indonesië!

Landen bezocht: